De voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Astrid Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu De voorbereidingen - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Astrid Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

De voorbereidingen

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

19 Februari 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoi Allemaal,

Mijn reis naar India en Nepal is inmiddels bevestigd en dan... ? Ja dan zul je direct je to do lijstje moeten gaan opstellen. Visumaanvragen, reisdocuementen nakijken, maken afspraak GGD, factuur betalen en checken backpack en ga zo maar door.

Punt 1 neemt echter al veel tijd in beslag! Het visum aanvragen doe ik bij het visumbureau Taurus. Dit betekent dat alles aangetekend per post naar Amsterdam opgestuurd moet gaan worden. In die enveloppe moet een hele bende aan formulieren, pasfoto's en kopieen zitten. Echt bureaucratisch dus. Was 't maar zo moeilijk om Nederland in te komen... Ik zit nu nog te wachten op mijn laatste document, een engelse werkgeversverklaring.

Nu ga ik na al het gevogel eens lekker genieten van de voorpret tot aan 17 maart! Ergens vind ik het wel weer spannend om weg te gaan.

to be continued!

Liefs, Astrid