Bye bye India, Welcome Nepal... - Reisverslag uit New Delhi, India van Astrid Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu Bye bye India, Welcome Nepal... - Reisverslag uit New Delhi, India van Astrid Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

Bye bye India, Welcome Nepal...

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

30 Maart 2011 | India, New Delhi

Hai haai...

Mijn laatste blog was net na de Taj Mahal geloof ik, dus wordt het echt tijd dat ik iets van me laat horen.

India heb ik inmiddels al verlaten en zijn we zonder problemen de grens over kunnen gaan. De reisdagen zijn lang door alle hobbels in de weg. en met alle excursies is het hollen, rennen en vliegen door de chaos van india. Vies, smerig, bah! Hoogtepunt in India was Varansai, met de rivier de Ganges. Lijkverbrandingen waar je de rillingen van krijgt, maar ook zie je daar mensen die bidden, wassen, de was doen, en aan een touwtje het water ingaan omdat met hier niet leert zwemmen. Erg bijzonder allemaal. Klokslag 19 uur is er een grote ceremonie voor het bedanken van moeder ganges. 5 mannen in mooie gewaden offeren met vuur en bloemen, er wordt geklapt en gezongen... om stil van te worden.
De kleine straten van Varanasi zijn ook erg lokaal. Iedereen wil je wat verkopen, maar ook zie je de dagelijkse gang van de dag voorbij komen.

De overgang van india naar nepal was apart... Nepal is gemoedelijker, schoner, mooier, natuur EN de mensen kunnen hier een beetje lachen.
De electriciteit gaat hier zo weer utivallen dus ik ga deze blog ook weer afronden... see ya soon guys!

Love,
Astridje

• 30 Maart 2011 - 12:05

Camiel:

Ik ben nu zeker en vast de eerste, hihihih
    Klinkt allemaal heel erg avontuurlijk en heel erg mooi..... zie het vast snel als je weer terug bent.....

En zeker tot snel......

X Camiel

• 30 Maart 2011 - 12:44

Frieda En Cees:

Hoi mop, Hollen vliegen? VAKANTIE toch?
    Rustiger aan dan duurt de holliday longer. Maar wel genieten hoor.
    Kus van Friet, Cees en Petertje.

PS Tijdens het vliegen blijkt het dat Peter ook als COOLER dienst kan gaan doen.
    Alleen moet hij achteraf worden gevangen en zijn wij weer 5 graden warmer.

• 31 Maart 2011 - 20:52

Bas:

Hey

Ik zie dat je over een week alweer terug bent, vergeet niet te genieten tussen het hollen en reizen in!!

Liefs!

• 01 April 2011 - 08:04

Sander:

veel plezier nog de laatstre dagen, ben nu al benieuwd naar de foto's x