Welcome to India and... a happy holy!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Astrid Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu Welcome to India and... a happy holy!!! - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Astrid Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

Welcome to India and... a happy holy!!!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

20 Maart 2011 | Nederland, Amsterdam

Hoi Allemaal,

Ik ben goed aangekomen hier in India. Een korte reis van maar krap aan 7 uur vliegen. Op het vliegveld hadden we heel snel onze koffers en konden we op zoekn naar de reisleider. Samen met de groep op zoek naar de bus die ons van Delhi direct naar Jaipur zal brengen voor het Elephant Festival. De busreis ging niet zonder slag of stoot. 's nachts mogen alle trucks op de weg rijden. het is een wirwar van verkeer en veel getoeter. De ene truck nog mooier dan de andere. Dat maakt het niet echt heel simpel om een tukkie te doen. Ach ja... Om je heen kijkend zie je toch ook een hoop. Loslopende kamelen, olifanten, echt: werkelijk alles.

Aangekomen in Jaipur konden we heerlijk ontbijten. Na een korte briefing ben ik op de rooftop van het hotel in slaap gevallen.. heerlijk zo'n eerste zonnekleurtje. 's middags met de hele grep naar een bollywood film geweest in de cinema. Een ontiegelijk mooi gebouw, een rete-slechte film... in het Hindi was alles moeilijk te verstaan maar de achtergrond muziek vertelde de verhaallijn wel. Na een uurtje, tijdens de break, zjn we weggegaan.

Dag 2 in India was het begin van het Elephant festival. Happy holy dus.
Met de bus gaan we eerst maar eens op excursie naar Fort amber. Hier lopen alle prachtig gekleurde olifanten de berg op en af om de toeristen te vervoeren. 's middags zullen we deze olifanten tegenkomen op 't festival. Het fort heeft een mooie uitkijk, het is er vreselijk warm en als blanken zijn we al een attractie an sich! Take picture? hahaha...

Nou daar komt ie dan hoor... de drop of op het polo veld van Jaipur. We krijgen een tijd mee wanneer we ons weer moeten melden bij de ingang. Het is er gewoonweg te druk om bij elkaar te blijven. Samen met Erik een groepsgenoot gaan we aan de zijlijn zitten om alles zo goed mogelijk te kunnen zien. De fotoos worden gemaakt en daarna natuurlijk: het veld op... Daar heb je het al...iedereen loopt daar met zakjes gekleurde poeder en gooit je onder.. rood, roze, geel... ik heb alle kleuren wel gezien... daarna roepen ze allemaal: Happy holy... het gevolg hiervan is, aankomende dagen geen orde en veiligheid in Jaipur dus. Iedereen is bezopen en heeft een soort van verfbommen bij zich... Reden te meer om vandaag de stad te ontwijken.

Zometeen op kamelensafari en Jeepsafari en tot slot naar het zwembad om alles een klein beetje te kunnen ontwijken.
Morgen rijden we naar Agra, een rit van ongeveer 5 uur.

Hier is ongeveer 35 graden, geen regen, veel zon enneh... jahaa... tuurlijk ook al wat zonnestraaltjes ingepakt voor jullie, EN al verstuurd! Hoe is het in Nederland?

Liefs,
Astrid

• 20 Maart 2011 - 02:58

Sander:

hee astrid, leuk om te lezen. gelukkig ben je goed aangekomen en heb je nu al heel veel gezien.
    veel plezier en enjoy!
    x

• 20 Maart 2011 - 06:46

Friet En Cees:

Hoi veelkleurige vlinder van ons. Ik zie dat je je wel vermaakt. Veel plezier daar en maak van die slurfbeestjes wel kleurenfoto,'s hoor. Gooi jij ook met verfbommetjes? Liefs friet en cees

• 20 Maart 2011 - 08:23

Richard:

Heerlijk om te lezen en ook herkenbaar! :-D
    Die zonnestraaltjes zijn al aangekomen ;-) ...... wel iets frisser dan bij jou.

Have fun!

• 20 Maart 2011 - 10:26

Martijn:

Heej Astridje, klinkt goed allemaal. Ikke ben jaloers haha. Gelukkig zijn jouw zonnestraaltjes inmiddels aangekomen:). Veel plezier verder he!

• 20 Maart 2011 - 13:42

Bas:

Wat ontzettend leuk om het eerste vakantieverhaal al te lezen! Kijk nu alweer uit naar het volgende.

Ik denk dat je zonnestraaltjes al aan beginnen te komen, 13 graden en een heerlijk zonnetje!

Veel plezier daar!

• 21 Maart 2011 - 07:07

Karin:

Ha As,

zo te horen ben je lekker aan het genieten! Had je ook wel verdiend. Hier alles lekker zijn gangetje en geen nieuws....

hoor snel weer van je, liefs Karin

• 21 Maart 2011 - 12:02

Lisanne:

hoi astrid,
    klinkt allemaal weer geweldig. geniet er lekker van. voor nederlandse begrippen is het hier nu ook mooi weer. graad of 15. geen slecht begin van de lente.
    groetjes

• 22 Maart 2011 - 11:34

Astrid:

Hoi allemaal,

ik heb inderdaad ook verfbommetjes gegooid.. Gewoon lekker gemeen meespelen! ;) en... heel hard: Happy holy roepen. Nog in de lokale krant gestaan hier!

xxx