Ayubowan from Marawilla (sri lanka( - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Astrid Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu Ayubowan from Marawilla (sri lanka( - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Astrid Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

Ayubowan from Marawilla (sri lanka(

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

12 September 2010 | Sri Lanka, Colombo

Hallo allemaal,

Ik ben ook goed aangekomen op sri lanka. Het 2e deel van de vlucht ging super snel, we hadden onze backpacks zo van de band af, bij de immigratiedienst keken ze niet eens in mijn paspoort en had mijn stempels binnen. Time to go further!

Money money money... de rij voor de pinautomaat was enorm. 1 apaaraatje, tientallen touristen en blijkt er ook nog eens maar voor onze begrippen dan weinig geld uit te komen. Kan dat nou niet anders? Ach, met 20.000 rupees op zak voel ik me al heel rijk en ga op zoek naar de reisbegeleider met zijn shoestring bordje. check! haastig word mijn naam doorgehaald en mogen we buiten wachten bij het bordje groups. Al snel worden we zowat aangevallen door de security. Buitenlandse vrouwen, niet zo groot dus sjansen maar.. Volgens mij is dat de enige gedachte wat die sri lankaanse mannen hebben.

Onderweg naar het hotel blijkt dat VJ (de reisbegeleider) vrij chaotisch is, wat ook sri lanka kenmerkt. Het is hier een laid back en relax culture. Maar aan de andere kant, niemand maakt op de weg plaats voor elkaar, er word flink getoeterd en natuurlijk gesjanst... Het maakkt niet uit wat ik aantrek, iedereen kijkt je aan, kijkt je na en zwaait een keer. Sommigen proberen een zenuwachtig praatje te maken. Zo avontuurlijk als ik ben gaan we vanuit het hotel direct op pad. Hoezo zijn we moe naar een dag reizen? Dat bed zien we vanavond wel weer!

Met richard en liesl op pad om Marawilla te bekijken. Al snel blijkt dat we vrij afgelen hotel hebben. Na 3 km wandelen worden we aangesproken. Er wordt een tuk-tuk geregeld en worden rondgereden. Van de prachtig inmens grote cobra buddha tot een mooi natuurlark met veel vogels. Super gaaf!

Vandaag, op de 2e dag hier zijn we vroeg opgestaan. Met onze eigen shoestring bus opweg naar Negombo. Daar stappen we in een bootje om de dutch canal ride te doen. Wij hebben als nederlanders na de tsunami meegeholpen aan de wederopbouw. Zelfs de stuwdam, waar ook vroeger de spullen werden geinmporteerd door de nederlanders is nog in tact. De boten zijn nederlanders en de kapitein van 't bootje vond het super om ons rond te varen. Omdat het een groot natuurgebied is, zien we vele vogels. Ijsvogels, waterhoentjes, soort rijgers , varanen en ga zo maar door.

In negombo kregen we de opdracht om alcohol te scoren. Zo avontuurlijk dat we zijn hebben we wat liters VSOA ingeslagen voor bij het water mrogen. We gaan de binnenlanden in en je schijnt daar 's avonds uren lang bij het meer en strand te kunnen zitten. Ik ben benieuwd.

Omdat hier nog 3 mensen achter mij zitten te wachten om op internet te kunnen laat ik het hierbij. Er is hier in dit internetcafe 1 pctje, veel muziek, en veel bekijks van de lokale bevolking. Kennelijk komen er hier weinig toeristen.

Heel veel liefs,
Astrid

Oja, het weer!!! vergeten.. dus dan maar hierbij, 30 graden, veel zon, af en toe een wolkje en nog geen regen gespot! Ik heb al wat richting nederland gestuurd. Hoop dat de zonnenstraaltjes aankomen!

• 12 September 2010 - 09:39

Camiel:

Hoi hoi,

Kijk dit is toch al weer een heel erg mooi verhaal! Zo te lezen al weer wat avontuurtjes opgedaan en leuke dingen gezien!

Groeten, en nog heel veel reisplezier

• 12 September 2010 - 12:53

Bas:

Hey

Natuurlijk controleren ze jouw paspoort niet, jij bent over de hele werled bekend! haha!

Fijn dat het reizen goed is gegaan!

Geniet van al het moois onderweg!

• 12 September 2010 - 13:48

Friet En Cees:

hoi mop, wij zitten op de veluwe met een knalbui maar wel free internet Garderen. we kunnen jouw zonnetje gebruiken!
    have fun we hopen op mooie foto's
    kusjes
    friet en cees

• 14 September 2010 - 17:05

Lizzy:

hey meissie!
    hele mooie verhalen! laat nog maar meer van dit soort verhalen lezen!
    superleuk!
    heel veel plezier nog he!
    dikke XXX