Tempels, Tempels en nog eens: tempels!!!! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Astrid Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu Tempels, Tempels en nog eens: tempels!!!! - Reisverslag uit Kandy, Sri Lanka van Astrid Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

Tempels, Tempels en nog eens: tempels!!!!

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Astrid

17 September 2010 | Sri Lanka, Kandy

Hoi hoi,

Omdat we hier zo'n aardige juwelier in het hotel hebben, een knipoog aan hem hebben gegeven, mochten we weer op internet vanavond. Dus nog maar een kleine update dan voordat ik verder de bergen in trek.

Vandaag zijn we met een local op pad geweest. The hidden places around kandy zijn PERFECT! Watervallen, locale bevolking en tig tempels. Overal moest voor ons de deur worden opengemaakt door een monnik, waarna we natuurlijk ook een offer moesten brengen.. GELD! Ieuw, kan na zo'n dagje tempels kijken geen geld, of het woord rupeee please meer horen!
Hetgeen wat ons ontiegelijk tegenviel, en wat juist de mooiste tempel zou moeten zijn was de temple of tooth. Veel te commercieel, veel te druk en weinig te zien. De kleinere tempels krijgen wat mij betreft meer waardering. Maar, been there, done that! Even geen tempels meer.

Onderweg kwamen we olifantendrijvers tegen. Onze busdriver heeft met ze gepraat en voor 4 euro de man mochten we een ritje maken achter de oren van de olifant! Hoe gaaf!

Verder zijn we vrij vernedelrands effe een take-a-way-pizza wezen halen bij the pizzahut. En daarvan konden we na alle rijstdagen, afvaldagen en geen etensdagen hier toch echt van genieten.

Hoe is 't verder in Nederland met het weer, werk en andere nieuwtjes? Jullie reacties zijn weer super om te lezen en tot de volgende update!

Liefs,
Astrid

• 17 September 2010 - 16:18

Bas:

we waaien en regenen nog steeds weg hier hoor!

Blijf jij maar lekker genieten!

Liefs!

• 17 September 2010 - 17:22

Friet En Cees:

REgen , wind regen en kachel (soms) al aan.
    Herfst dus met 13 graden op de teller.
    Wist je nog hoe je die olifant aan het rennen kon krijgen. Je hebt toch een olifantenrijbewijs (met hulpmotor)?.
    Meidje , maak plezier en enjoy. kussies
    Cees + Friet + Peter.
    Ik heb de DVD 6 zingende kanaries voor hem opgezet. Krijgt hij het ook nog warm tenminste.

• 17 September 2010 - 17:58

Joke & Henk:

Die offers drukken dus een s-TEMPEL op jullie vakantie. Gelukkig ga je ook nog andere dingen beleven. Blijf wel ACHTER de oren want als zo'n beest je TUSSEN de oren krijgt staat gelijk met levenslang of zoiets(je weet wel: Rollo). Geniet samen maar lekker verder, dat gunnen wij jullie van harte.

• 18 September 2010 - 12:24

Camiel:

Hier begint het lekker knus weer te worden!

Gr. X

• 18 September 2010 - 13:42

Astrid:

Dank jullie wel.. en jammer dat het al herft wordt!

Big kisses!