De tijd vliegt... - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Astrid Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu De tijd vliegt... - Reisverslag uit 's-Hertogenbosch, Nederland van Astrid Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt...

Door: Astrid van Nieuwenhuizen

Blijf op de hoogte en volg Astrid

26 September 2012 | Nederland, 's-Hertogenbosch

-Waarheen dan?-

Ja, uiteindelijk naar Qatar-Doha natuurlijk. Maar op dit moment zitten wij met ons handen in het haar om alles zo goed mogelijk af te ronden.
Het is ook niet niks natuurlijk. Camiel die al enige tijd een koopwoning heeft, ik met mijn huurwoning, nog niet in het bezit van een samenlevingsovereenkomst want tja... We deden het nog wel even on-officieel.

Uiteindelijk begon het dan zo'n 2 weken geleden. Huur opzeggen, dozen inpakken, naar de notaris om in het bezit te komen van een officieel samenlevingsdiploma. (en ja, we zijn geslaagd!)
Dan verder met de rest van de opzeggingen (wat ook zo'n lekker bureaucratisch feestje is): Troskompas, essent, brabantwater, verhuisservice bij post NL, bankzaken etc.

Heel soms denk ik dat ik in de waan van de dag met daarnaast al het geregel aan mijn hoofd wel eens dingen vergeet. En ook dat komt uit. Je telefoon stop je in je broodtrommel, je sleutels leg je in de koelkast dusseh.. het overzicht is pleite. Daarom is het ook wel fijn dat mensen om je heen je helpen met het maken van lijstjes, ouders die mee helpen met verhuizen en in het weekend een lekkere vette hap mee-eten bij de argentijnse grillroom. Oja, familie moet je dan ook niet vergeten. Even bij oma langs, en knuffelen met mijn neefje en zijn vrouw plus kroost die vanuit Israel hier op vakantie zijn, hoort daar ook bij.

Langzaam aan kan ik wat dingen voor mezelf afsluiten. Gisteren heb ik de vooroplevering van mijn huurhuis gehad, die nu al bijna leeg is. Het eindoordeel was dat mijn huis er netjes uitzag, ik alle spijkers en pluggen die ik ge-erfd heb van de vorige bewoners eruit moet trekken en de gaatjes daarvan niet hoef te dichten. Fijn zeg!

Tot slot hebben we de spuitenparade van de GGD nog op het programma gehad. Beschermd op reis moet natuurlijk en er waren inmiddels wat spuiten verlopen dus kom maar op! De eerste afspraak is achter de rug en over 3 weken mogen we aanvangen voor deel 2.

Brrr, het begint nu echt te kriebelen als ik al die afspraken zo in mijn agenda zie en bedenk wat ik dan allemaal nog meer moet doen. Kan de tijd niet voor heel even stil staan...?


Liefs Astrid en Camiel



  • 04 Oktober 2012 - 13:08

    Yvon De Kruijf:

    Hoj Astrid en Camiel , heb net jullie verslag gelezen. Erg leuk. Veel succes met verdere voorbereidingen. Gr. Yvon

  • 08 Oktober 2012 - 06:34

    Astrid & Camiel:

    Hoi Yvon,
    Dank je wel! Het is erg spannend zo die laatste weken hoor. Zag dat jullie weer een mooie tijd op kreta hebben gehad?
    Groetjes, C&A

  • 13 Oktober 2012 - 15:33

    Jolanda Van Der Burght:

    Ik heb je gevonden!!!

  • 19 Oktober 2012 - 16:13

    Linda K.:

    Ja ja Astrid... Dat was het dan je laatste dag op het werk... Ik en vele andere zullen je ontzettend missen.
    Heel veel succes en veel plezier in Qatar. Wij gaan zeker contact houden en ik ga jullie ook volgen. Ik zal zondag aan je denken als jullie gaan vliegen... Dan is dat het moment dat je echt gaat beseffen dat het nu voor 3 maanden klaar is in Nederland. Laat het lekker op je af komen en heel veel geluk in Qatar...
    En ik zal je op de hoogte houden ;-))

    Op naar zondag zou ik zeggen...

    Dikke Kus Linda

  • 19 Oktober 2012 - 16:13

    Linda K.:

    Ja ja Astrid... Dat was het dan je laatste dag op het werk... Ik en vele andere zullen je ontzettend missen.
    Heel veel succes en veel plezier in Qatar. Wij gaan zeker contact houden en ik ga jullie ook volgen. Ik zal zondag aan je denken als jullie gaan vliegen... Dan is dat het moment dat je echt gaat beseffen dat het nu voor 3 maanden klaar is in Nederland. Laat het lekker op je af komen en heel veel geluk in Qatar...
    En ik zal je op de hoogte houden ;-))

    Op naar zondag zou ik zeggen...

    Dikke Kus Linda

  • 20 Oktober 2012 - 21:59

    Andres En Chantal:

    Succes en heel veel plezier!!! Groetjes van Andres en Chantal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, 's-Hertogenbosch

Moving on to Qatar

Wij gaan verhuizen…
- Waar gaan jullie wonen dan? -

Leuk hè, om te zeggen dat we samen gaan verhuizen. Vraag van jullie is dan waarheen?
Ietwat voorzichtig willen wij dat zeker met jullie delen. Om nou namelijk twee huizen te hebben en te betalen is in deze onzekere tijd wel heel erg decadent. Het is nou eenmaal wat simpeler om een huurwoning op te zeggen bij de woningstichting, dus vanaf heden wonen we te Sint Michielsgestel.

Maar dit adres is tijdelijk. Wij horen jullie al denken: “Wat zeg je daar nou?” Net vertellen jullie nog dat het een beetje te decadent is om 2 huizen te hebben, en hebben jullie een nieuwbouwhuis op het oog dan? Om in de tijdelijkheid te blijven, we gaan tijdelijk naar het buitenland verhuizen. - we komen wel terug hoor! -

Schrik! Ja, dat was ook onze eerste reactie. Camiel kreeg maandag 23 januari de vraag om eens na te denken om een werk in het buitenland te gaan begeleiden. Dus dat werd praten en denken over onze toekomst samen, het gehele plaatje in kaart brengen zeg maar. Blij, onzeker maar gniffelend met een knipoog naar de toekomst hebben we JA gezegd. Wij willen dit buitenlandse avontuur wel aangaan.

Dus wat hebben we nu: “Een avontuur in het buitenland voor langere tijd.” Wij horen jullie al denken: “Binnen of buiten Europa, koud of warm, skype of bellen, tijdverschil groot of klein?” We gaan naar een schiereiland dat grenst aan Saoedi-Arabië en ten oosten ligt van Bahrein. Hebben jullie het al geraden? Juistem, we gaan naar Qatar, die grote zandbak waar het in de zomer kan oplopen tot de 50 graden celsius!

Exacte data, vliegtijden, adressen en andere bijkomstigheden volgen nog… Een ding is zeker, we gaan!

Recente Reisverslagen:

11 December 2012

De gezellige decembermaand

27 November 2012

The Doha Tribeca Film Festival 2012

19 November 2012

De Arabische gastvrijheid

04 November 2012

Arabisch leven of leven als een Arabier?

25 Oktober 2012

The first days
Astrid

Traveling together, a new adventure!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 659
Totaal aantal bezoekers 37665

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2012 - 30 September 2013

Moving on to Qatar

22 Oktober 2011 - 11 November 2011

Dominicaanse Republiek

17 Maart 2011 - 07 April 2011

India en Nepal

10 September 2010 - 30 September 2010

Sri Lanka

01 Januari 2007 - 30 Maart 2007

Aussie - Down Under

Landen bezocht: