The Doha Tribeca Film Festival 2012 - Reisverslag uit Doha, Qatar van Astrid Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu The Doha Tribeca Film Festival 2012 - Reisverslag uit Doha, Qatar van Astrid Nieuwenhuizen - WaarBenJij.nu

The Doha Tribeca Film Festival 2012

Door: Astrid van Nieuwenhuizen

Blijf op de hoogte en volg Astrid

27 November 2012 | Qatar, Doha

-I was part of that amazing story!-

Toen ik nog in Nederland was, had ik mezelf al voorgenomen deel te willen nemen aan dit festival. Maar ja, aangezien we niet wisten wanneer we exact zouden gaan was inschrijven als vrijwilliger een beetje lastig.
Toch heb ik me op de valreep in kunnen schrijven en voilà… I’m a volunteer to be part of the story!

Blij verrast dat Ik was uitgekozen om deel te mogen aan dit festival en wel bij de Industry Events Departement. Oke, leuk, maar eh… wat is dat dan eigenlijk? Snel ga ik op zoek in mijn vrijwilligerspapieren wat voor een werk mij te doen staat. Het onderdeel waar ik kom te werken blijkt panels, masterclasses, workshops en Q&A sessies te organiseren. Met andere woorden, het zal een platform zijn waar directors, producers, VIPS en het dagelijkse publiek met elkaar de mogelijkheid hebben te communiceren.

Na het lezen hiervan ben ik helemaal enthousiast geworden en bekijk snel hoe mijn werkrooster eruit ziet. De eerste helft van de week zit gevuld met wat masterclasses, een sessie met Robert de Niro en een deel wat Doha Projects heet. Aan de slag dan maar..!

Al gauw blijkt dat ik te goed mijn best heb gedaan. Na de eerste dag wordt ik direct gesmst met de vraag of ik niet meer “shifts” wil werken. Wanneer ik aan m’n voeten denk zeg ik nee, maar natuurlijk wil ik dat! Dag hakken, welcome ballerina’s. Oh, wat ben ik blij dat ik die platte schoenen ook heb meegenomen!

Naast het vele werken hebben we ook de kans om films te kijken en kunnen we uitrusten bij de zogenoemde “volunteer hub”. Voor iedere shift die je hebt gewerkt krijg je vrijkaartjes. Samen met Camiel probeer ik vele films te zien en te beoordelen. Maar natuurlijk is het ook gewoon gezellig om in die volunteer hub te zitten en te kletsen met andere vrijwilligers.

En uiteindelijk, na het vele werken is er zelfs een “wij-danken-de-vrijwilligers-voor-het-helpen-party”. Ons feest wordt gehouden In het park van het Museum of Islamatic Arts, waar er een geweldig uitzicht is op Westbay. We worden overladen met lekker eten zoals shoarma, rijst, sushi, ijs en mocktails. Rond de klok van 8 uur worden de diploma’s uitgereikt voor Vrijwilliger van het jaar 2012. Zoals ik begreep voor vele hier een must, want het schijnt een hele goede opstap te zijn naar een betaalde baan. Ieder onderdeel, in totaal 24, mocht een vrijwilliger nomineren. Trots was ik, toen ze hakkelend en stotend mijn naam door de microfoon omriep. En daarbij maakte ze ook nog eens de opmerking: “Sorry for my bad dutch”. Mijn hart maakte een sprongetje, Lachen, gieren,brullen en op naar het podium. Ik kreeg een speciaal diploma, een volle tas met kleinigheidjes en die microfoon in m’n handen geduwd voor een speech. Oei, daar was ik even niet op voorbereid. Daarna barstte het feest los en begon de DJ te draaien.

Al met al zeg ik, het was een fantastische ervaring die ik echt niet had willen missen!

  • 27 November 2012 - 06:21

    Camiel:

    Hoi Lieverd,

    Ik vind heel knap van je dat je het gedaan hebt, en dat we er ook samen van hebben kunnen genieten! Het was echt super gaaf om mee te maken en ik ben heel trots op je!

    Op naar het volgende....

    Liefs X
    Camiel

  • 27 November 2012 - 07:44

    Cees En Frieda:

    Inderdaad gelet op de foto,s die ik al op face book heb mogen zien een grote happening. Ben blij dat jij daar zo enthousiast bezig bent geweest. Je straalde. Geniet ervan. Toch maar weer mooi meegemaakt. Liefs Frieda en Cees .

  • 27 November 2012 - 21:58

    Jappie:

    Hoi Meid,

    Een echte ambasadrise voor ons kleine kikkerlandje dus! Geweldig dat het zo goed gedaan hebt, en daar ook nog eens met volle teugen van hebt kunnen genieten. Ik zie wel dat je je daar vermaakt.

    Wat ik echter niet lees is hoe Camiel het daar heeft. Hoe is het om in die hitte te moeten werken?

    Ik hoor het wel.

    Groetjes,
    Jasper

  • 29 November 2012 - 18:39

    Peter:

    Hoi Astrid,

    Echt goed bezig!

    Fijn dat jij ook van alles kan doen daar!
    En nog met succes ook!
    Ga zo door!

    Als je zo door gaat heb je zeker geen tijd meer om eventueel binnenkort nog gastvrouw te spelen..... ;)

    Groeten,

    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Qatar, Doha

Moving on to Qatar

Wij gaan verhuizen…
- Waar gaan jullie wonen dan? -

Leuk hè, om te zeggen dat we samen gaan verhuizen. Vraag van jullie is dan waarheen?
Ietwat voorzichtig willen wij dat zeker met jullie delen. Om nou namelijk twee huizen te hebben en te betalen is in deze onzekere tijd wel heel erg decadent. Het is nou eenmaal wat simpeler om een huurwoning op te zeggen bij de woningstichting, dus vanaf heden wonen we te Sint Michielsgestel.

Maar dit adres is tijdelijk. Wij horen jullie al denken: “Wat zeg je daar nou?” Net vertellen jullie nog dat het een beetje te decadent is om 2 huizen te hebben, en hebben jullie een nieuwbouwhuis op het oog dan? Om in de tijdelijkheid te blijven, we gaan tijdelijk naar het buitenland verhuizen. - we komen wel terug hoor! -

Schrik! Ja, dat was ook onze eerste reactie. Camiel kreeg maandag 23 januari de vraag om eens na te denken om een werk in het buitenland te gaan begeleiden. Dus dat werd praten en denken over onze toekomst samen, het gehele plaatje in kaart brengen zeg maar. Blij, onzeker maar gniffelend met een knipoog naar de toekomst hebben we JA gezegd. Wij willen dit buitenlandse avontuur wel aangaan.

Dus wat hebben we nu: “Een avontuur in het buitenland voor langere tijd.” Wij horen jullie al denken: “Binnen of buiten Europa, koud of warm, skype of bellen, tijdverschil groot of klein?” We gaan naar een schiereiland dat grenst aan Saoedi-Arabië en ten oosten ligt van Bahrein. Hebben jullie het al geraden? Juistem, we gaan naar Qatar, die grote zandbak waar het in de zomer kan oplopen tot de 50 graden celsius!

Exacte data, vliegtijden, adressen en andere bijkomstigheden volgen nog… Een ding is zeker, we gaan!

Recente Reisverslagen:

11 December 2012

De gezellige decembermaand

27 November 2012

The Doha Tribeca Film Festival 2012

19 November 2012

De Arabische gastvrijheid

04 November 2012

Arabisch leven of leven als een Arabier?

25 Oktober 2012

The first days
Astrid

Traveling together, a new adventure!

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 37636

Voorgaande reizen:

21 Oktober 2012 - 30 September 2013

Moving on to Qatar

22 Oktober 2011 - 11 November 2011

Dominicaanse Republiek

17 Maart 2011 - 07 April 2011

India en Nepal

10 September 2010 - 30 September 2010

Sri Lanka

01 Januari 2007 - 30 Maart 2007

Aussie - Down Under

Landen bezocht: